В Україні почався прийом заяв у виші для вступу на бакалавра та наскрізного магістра – більшість вступників мають подавати їх в електронній формі через власні кабінети на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/. Можливість подання заяв була відкрита сьогодні, 10 липня 2019 року, о 9-й ранку.
Однак, у Міністерстві освіти і науки наголосили, після подання першої заяви в електронному кабінеті вже нічого, жодні дані, змінити не можна.
Перевірити!
Саме тому перед поданням першої заяви вступники мають ретельно перевірити, чи правильно вони завантажили усі документи та вказали необхідну інформацію.
Серед іншого рекомендується перевірити, чи завантажені правильні файли:
- додатка до документа про освіту; фото вступника;
- довідки про місце реєстрації, якщо вступник претендує на сільський коефіцієнт.
Перевірити в кабінеті також потрібно:
- чи правильно вами розрахований середній бал;
- чи збігаються бали ЗНО, що відображаються в кабінеті та зазначені в сертифікатах ЗНО;
- чи правильно вказаний номер мобільного;
- чи правильно визначено громадянство,
- право на додаткові бали та сільський коефіцієнт.
Скільки заяв можна подати?
Цього року вступники на бакалавра чи наскрізного магістра можуть подати на бюджет 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт можна подати будь-яку кількість заяв.
Джерело фінансування вступник обирає під час подання кожної заяви. Загалом є 2 опції:
- на бюджет, а в разі не отримання рекомендації також на контракт;
- виключно на контракт.
Обрати пріоритетність
У кожній заяві, яку вступник подає на бюджет, він також обов’язково обирає її пріоритетність – від 1 до 7, де 1 – це найвища пріоритетність, а 7 – найнижча. Таким чином він позначає, на які конкурсні пропозиції у яких вишах хоче вступити найбільше – їм треба присвоїти найвищі пріоритетності, а які є менш бажаними – для них вказуються нижчі пріоритетності.
Якщо вступник анулює заяви з першими пріоритетностями, то найвищою в нього буде наступна пріоритетність. Наприклад, заяви з пріоритетностями 1 та 2 скасовані, отже найвища – 3. Саме з неї почнеться розгляд заяв вступника, й ця заява розглядатиметься одночасно на рівні з першою пріоритетністю інших вступників.
Важливо, що після подання заяви змінити пріоритетність вже неможливо. Водночас, якщо заява з пріоритетом ще не зареєстрована в закладі, то вступник може її скасувати та подати замість неї нову. Але якщо заява вже зареєстрована, то в разі її скасування вступник втрачає пріоритет без можливості його поновлення.
Відслідкувати увесь процес проходження своєї заяви вступник може через її статус, який змінюватиметься в електронному кабінеті.
Якими можуть бути статуси:
- Зареєстровано в Єдиній базі – підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вишу;
- Потребує уточнення вступником – заяву прийнято до розгляду вишем, але дані потребують уточнення (які саме – зазначає ЗВО);
- Скасовано вступником – заяву скасовано до присвоєння статусів «Зареєстровано у закладі освіти» і «Потребує уточнення вступником» (у такому випадку можливо скасувати заяву на бюджет без втрати пріоритету і подати замість неї нову) ;
- Зареєстровано у закладі освіти – заяву прийнято до розгляду;
- Допущено до конкурсу – заяву допущено до участі у конкурсі;
- Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);
- Відмовлено закладом освіти – заяву не допущено до участі у конкурсі на підставі рішення приймальної комісії;
- Скасовано закладом освіти – заяву скасовано закладом освіти за рішенням приймальної комісії (у разі виявлення технічних помилок, зроблених під час внесення даних до Єдиної бази);
- Рекомендовано до зарахування – вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на бюджетне місце;
- Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);
- Включено до наказу – вступника зараховано на навчання до закладу вищої освіти;
- Включено до наказу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб).
Докладна інструкція щодо подання електронних заяв розміщена за посиланням https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/vstup-2019/2019/06/25/ez-2019-21062019.pdf
Також можна переглянути відео: https://youtu.be/jlUj4lAUpYI.
Хто може подати заяву в паперовій формі:
- ті, хто вступають за співбесідою, іспитами, квотами 1, 2, квотою для іноземців;
- абітурієнти, які мають розбіжності в даних в ЄДЕБО та в шкільному свідоцтві (атестаті), сертифікаті ЗНО;
- вступають для повторного навчання за бюджетні кошти;
- мають право на першочергове зарахування (угода про відпрацювання лікарем чи вчителем в селі) ;
- подають іноземний документ про освіту;
- є іноземцями або особами без громадянства, які постійно проживають в Україні; подають документ про освіту старого зразка (виготовлений НЕ за фотополімерними технологіями) ;
- можуть отримати додаткові бали для вступу на спеціальності "Середня освіта (Фізична культура)" та "Фізична культура і спорт" (призери та переможці чемпіонатів Європи та чемпіонатів Світу, всесвітньої Гімназіади, переможці чемпіонатів України з олімпійських видів спорту) ;
- подають заяву після закінчення терміну роботи електронних кабінетів;
- не можуть зареєструвати електронний кабінет або подати електронну заяву з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії вишу.
Реєструвати кабінети та подавати через них заяви можна до 18-ї години 22 липня для тих, хто вступає за сертифікатами ЗНО та/або творчими конкурсами, складеними з 1 до 10 (12) липня, й до 16 липня – для вступників за співбесідою, іспитами чи творчими конкурсами.
26 липня вступники будуть знати, чи отримали бюджетне місце, до 31 липня вони повинні будуть принести оригінали документів до вишів для зарахування.
1 серпня відбудеться зарахування на бюджет, з цього ж дня починається оприлюднення списків на контракт. Зарахування на контракт може тривати до 30 вересня.