Після того смертельного ДТП я зрозумів, шо треба діяти негайно, - нардеп Владлен Неклюдов проінспектував хід робіт на ділянці автодороги "Кривий Ріг - Апостолово"
У п'ятницю, 26 листопада, відбулася виїздна нарада на ділянці автодороги "Кривий Ріг - Апостолово", де зараз виконуються роботи з укладання верхнього шару дорожнього полотна.
Народний депутат Владлен Неклюдов поспілкувався з керівником Служби автомобільних доріг Дніпропетровської області Олександром Коломійцевим про хід робіт та терміни завершення проекту, що виконується в рамках програми "Велике будівництво", та відповів на запитання журналістів.
Владлене Михайловичу, чому саме ця дільниця дороги під Вашим особистим контролем?
Я б не сказав, що тільки ця. Всі магістралі навколо Кривого Рогу в напрямку Дніпра, Кропивницького, Миколаєва включені до програми "Велике будівництво" та були під пильним контролем. Але справді, до цієї частини проекту доклав додаткових зусиль.
Мене особисто потрясла смерть двох моїх земляків, що сталася півтора роки тому, коли вночі загинули водій та пассажир легкового автомобіля. Я сам багато разів їздив цією дорогою, хоча назвати її дорогою було складно: окремі ділянки було заасфальтовано під час попередніх ремонтів, решта - яма на ямі. Саме обїзжаючи їх, водії змушені виїзжати на зустрічну полосу, їхати по грунтовому узбіччю, робити інші небезпечні маневри.
Я задіяв всі можливі засоби по прискоренню початку робіт, зокрема особисто звернувся до Олександра Кубракова, що нині очолює міністерство інфраструктури. Потім зробив депутатське подання з цього питання, а зараз - на постійному зв'язку з керівниками проекту.
Дійсно, ремонт назрів давно. В цілому траса Н-23 "Кропивницький - Кривий Ріг - Запоріжжя" була побудована 1950-х роках під час будівництва каналу, з бетонних плит. Пізніше їх накрили асфальтом, який ремонтували на окремих ділянках або виконували "ямковий" ремонт.
17 серпня 2020 роботи було розпочато і за робочий сезон минулого року зроблено 23,8 кілометри від Кривого Рогу до межі з Кіровоградською областю.
Те, що ми бачимо зараз - це стелиться новий асфальт?
Ні, це будується нова дорога. Підрядні організації демонтували старе покриття, зокрема - бетонні плити. Застосовується технологія їх подрібнення на місці, матеріал використано для облаштування дорожної основи.
Сьогодні я приїхав раніше за представників Служби автомобільних доріг, пройшов велику ділянку пішки та особисто поспілкувався безпосередньо з дорожніми майстрами підрядника "Онур Конструкціон": які матеріали вони закладають при формуванні дорожного полотна, яку товщину кожного шару роблять. Радий, що працівники розповідають спокійно, відкрито і компетентно, відчувається, що люди роблять на совість і не бояться ніяких питань.
Про що Ви спілкувалися з керівництвом Служби автодоріг?
Основне - про терміни робіт. Як запевнив мене керівник САД області Олександр Коломійцев, до квітня наступного 2022 року проект буде завершено. Для прискорення робіт працюють кілька підрядників, кожний на окремій ділянці 8-10 км. Загальна вартість проекту 6,5 мільярдів гривень і важливо, щоб кожна гривня було використана по-господарськи і відповідно до умов проведених тендерів.
Як я пересвідчився, нова дільниця дороги має прямий профіль, будівельники нівелюють нерівності місцевості. Ведеться постійний контроль товщини верхнього шару асфальтобетону. Матеріали, що використовуються для формування подушки дорожнього полотна, пошарово ущільнюються та проливаються бітумом, на місці присутня та працює вся необхідна для цього техніка.
Александр Коломійцев уточнив, що товщина вирівнюючого покриття місцями складає до 60 сантиметрів, середня товщина подушки - 25 см. Шар гарячого асфальтобетону настеляють товщиною 14 см, а потім дорожні котки ущільнюють його до проектних 12 см.
Стратегія, обрана при плануванні робіт - встановлювати заводи по виготовленню асфальтобетонної суміші біля самого об'єкту, повністю себе виправдала: асфальт перевозиться на невелику відстань, його температура при укладанні - 165 градусів. Це дозволяє дотриматися всіх технологічних норм дорожнього будівництва.
В ході будівництва розширено не тільки дорожнє полотно: узбіччя було звільнено від окремих дерев, кущів і порослі, що закривали видимість і стали додатковим фактором небезпеки для водіїв. Їх буде насипано і сформовано заново. Буде нанесено нову світловідбиваючу розмітку, встановлено освітлення та нові дорожні знаки. В місцях розвязок та глибокого кювету буде змонтовано нове огородження.
Крім комфорту водіїв. що зміниться після завершення робіт?
В першу чергу - безпека на цій дільниці траси. Вона буде чітко розділена на смуги руху, ширину основного покриття заплановано 8 метрів. Цього достатньо для організації руху в 4 смуги. Водії не будуть наражатися на небезпеку не лише при ризикованих обгонах, але й від попадання в ями та втрати керованності автомобілем.
Покращиться інфраструктура для мешканців Криворізького, Широківського, Апостолівського районів: вони швидко і безпечно зможуть потрапити до Кривого Рогу. Зараз 45 кілометрів між містами - це півтори години карколомної їзди. Так, поки що реверсний рух на ділянці, де працює важка дорожня техніка, уповільнює пересування. Але це дійсно тимчасова незручність, в цьому мої земляки впевнилися, їдучи по раніше відремонтованих ділянках автодороги.