
Володимир Захарченко – про підсумки року, що минув
Народний депутат України від партії «Слуга Народу» - про акценти в діяльності у 2024 році.

Основним пріоритетом у моїй роботі як народного депутата України упродовж 2024 року була законотворча діяльність. Взяв участь у всіх 65-ти пленарних засіданнях Верховної Ради України, 35-ти засіданнях Комітету з питань правоохоронної діяльності, роботі 7-ми підкомітетів та 10-и засідань ТСК.
За 2024-ий рік законотворчої діяльності за мого співавторства подано 33 законопроекти, 9 з них набули статусу Закону України.

Вони спрямовані зокрема на вирішення питань: притягнення до кримінальної відповідальності за міжнародні злочини; протидії розвідувально-підривній діяльності спеціальних служб іноземних держав; удосконалення законодавчого забезпечення боротьби з корупцією (щодо механізмів притягнення юридичних осіб до відповідальності за підкуп посадових осіб іноземних держав); впровадження ефективної системи відеомоніторингу в правоохоронній сфері; вдосконалення кримінальної відповідальності за злочини проти встановленого порядку несення або проходження військової служби під час дії воєнного стану; запровадження інституту умовно-дострокового звільнення осіб від відбування покарання для безпосередньої їх участі у обороні країни, захисті її незалежності та територіальної цілісності; запровадження діяльності Військової поліції; спрощення участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції; запровадження заходів безпеки в закладах середньої освіти.

Основні акценти моєї роботи в Комітеті з питань правоохоронної діяльності в 2024 році перебували у площині вирішення актуальних питань в сфері правоохоронної діяльності в умовах воєнного стану: превенції загроз незалежності України та її територіальній цілісності; законодавчої корекції криміналізації діянь, що проявилися в умовах воєнного стану; посилення кримінальної та адміністративної відповідальності за правопорушення, суспільна небезпечність яких особливо підвищується в умовах воєнного стану; запобігання злочинності та зменшення негативних наслідків війни; сприяння діяльності правоохоронних органів, відповідальних за правопорядок в особливих умовах воєнного стану.
Під час численних робочих груп, круглих столів, конференцій, слухань та інших заходів, організованих у Комітеті, працювали над удосконаленням законодавчої бази щодо діяльності правоохоронних органів у сфері боротьби з організованою злочинністю; посиленням відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень, у тому числі за незаконне використання гуманітарної допомоги; правовим регулюванням обігу в Україні цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів до неї; посиленням кримінальної відповідальності за незаконну діяльність та шахрайські дії кол-центрів; запровадженням відповідальності за порушення вимог щодо утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту; розробкою законодавчої бази щодо функціонування в Україні військової юстиції, зокрема створення нових органів системи військової юстиції та військових судів.

Серед більш як 90 законопроектів, розглянутих у 2024 році на засіданнях Комітету, виділю законопроекти, які були підтримані в Комітеті та вже прийняті Парламентом як Закон. Зокрема це Закони щодо: протидії розвідувально-підривній діяльності спеціальних служб іноземних держав; удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію; відповідальності за службову недбалість; вдосконалення порядку отримання, декларування та поводження з вогнепальною зброєю; позбавлення державних нагород за популяризацію або пропаганду держави-агресора чи вчинення інших протиправних дій проти України; забезпечення поетапного впровадження Єдиної судової інформаційно-комунікативної системи в кримінальне судочинство; удосконалення діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури; запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьба з цими явищами; встановлення відповідальності за ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання малолітніх дітей.

Під час виїзних засідань Комітету до Львова та інших міст упродовж року вирішували проблемні питання, які мають місце в правоохоронній сфері в особливий період воєнного стану.
Крім того, на засіданнях Комітету з питань правоохоронної діяльності постійно заслуховували звіти керівництва правоохоронних органів з різних регіонів щодо стану криміногенної ситуації та забезпечення безпеки громадян, забезпечення охорони державного кордону України та протидії його незаконного перетинання, результативності боротьби з контрабандою та проведення розслідувань по таких злочинах, наповнення та використання інформаційної підсистеми Електронна розшукова справа» ІКС «Інформаційний портал Національної поліції України», покращення надання сервісних послуг громадянам у регіональних сервісних центрах МВС України.

У ході регулярних робочих зустрічей з керівниками МВС, СБУ, Нацполіції, ДБР, НАБУ, Генпрокуратури України, а також з представниками правоохоронних органів міста Кривого Рогу постійно наголошував на результативності вирішення актуальних на сьогодні питань, а саме: потенційні можливості системи відеомоніторингу в правоохоронній сфері, впровадження якої запропоноване в законопроекті за моїм співавторством «Про єдину систему відеомоніторингу стану публічної безпеки» (реєстр № 11031); активізація боротьби зі злочинністю і, насамперед, з незаконним обігом наркотичних речовин; вилучення незаконної зброї, боєприпасів та вибухових речовин та встановлення каналів їх надходження в місто Кривий Ріг; протидія незаконній діяльності кол-центрів та різним шахрайським діям; постійна роз’яснювальна робота серед цивільного населення і особливо серед дітей: як поводитися з підозрілими предметами, які можуть бути вибухонебезпечними; невідкладне реагування на звернення військовослужбовців та їхніх родин про правопорушення відносно них; невідкладне реагування на звернення родин військовослужбовців, а також цивільних осіб, які зникли безвісти на окупованих територіях або в ході бойових дій; протидія різним формам булінгу та превентивні заходи щодо домашнього насилля та інші резонансні питання.

Під час комунікацій з представниками органів державної влади на різних рівнях постійно акцентував увагу на вирішенні питання належного забезпечення проживання внутрішньо переміщених осіб, гуманітарної підтримки малозабезпечених громадян та допомоги родинам осіб, які зникли без вісти.

Важливою складовою моєї депутатської діяльності є участь у парламентських Тимчасових слідчих комісіях. Так, у 2024 році взяв участь у 10 засіданнях ТСК щодо незаконної діяльності кол-центрів, результатами роботи якої стало: прийняття Закону (за моїм співавторством), яким виділили такий вид кримінального правопорушення як електронно-комунікаційне шахрайство і передбачили кримінальну відповідальність за такий злочин; запропонував законодавчу норму про посилення кримінальної відповідальності за залучення неповнолітніх (чи групи неповнолітніх) до діяльності та шахрайських дій незаконних кол-центрів; активізація роботи правоохоронних органів щодо боротьби з незаконною діяльністю кол-центрів; резонансні карні справи та затримання організаторів шахрайських кол-центрів.

Міждержавне та міжпарламентське співробітництво. Входжу до складу 8-ми депутатських груп з міжпарламентських зв’язків із зарубіжними країнами. Під час регулярних робочих зустрічей з представниками державних органів та парламентів країн Європи та світу ми знаходимо ефективні шляхи практичної реалізації питань щодо притягнення до кримінальної відповідальності російських окупантів за воєнні злочини в Україні та за насильницькі злочини проти жінок та дітей, притягнення до кримінальної відповідальності рф за незаконне вивезення (депортацію) українських дітей та цивільних людей на територію рф чи білорусі, надання допомоги в розмінуванні деокупованих територій України, надання допомоги у відбудові України в післявоєнний період.
Особливу увагу у міжпарламентському та міжнародному співробітництві упродовж 2024 року приділив вивченню зарубіжного досвіду боротьби з хабарництвом. Позитивним результатом такої міжнародної співпраці стала підготовка і прийняття необхідного законопроекту.
Так, під час зустрічі з послами ЄС, США, Італії в Україні та представниками міжнародних партнерів та проектів технічної допомоги (ЄС, G7, ЄБРР, МВФ в Україні, OECD, EUACI, IDLO, ProIntegrity) у ході участі у форумі «Україна на шляху до OECP та приєднання до Конвенції OECP про боротьбу з хабарництвом» було виділено першочергові завдання боротьби з хабарництвом у міжнародних комерційних операціях та необхідні законодавчі ініціативи українських парламентарів щодо впровадження кримінальної відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень (відповідно до міжнародних стандартів).

Під час зустрічі із представниками правоохоронних органів та різних урядових структур Французької Республіки ознайомився із французьким досвідом практичного притягнення до відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень.

У складі парламентської делегації до м. Прага (Чеська Республіка) 28-29 листопада 2024 року взяв участь у круглому столі «Кримінальна відповідальність юридичних осіб. Позасудове врегулювання» та ознайомився з чеським, швейцарським, французьким та американським досвідом боротьби з хабарництвом, представленого Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСD).
У результаті вивчення зазначеного зарубіжного досвіду та порівняння із українськими реаліями розроблено за моїм співавторством і прийнято у Парламенті Закон щодо удосконалення механізмів притягнення юридичних осіб до відповідальності за підкуп посадових осіб іноземних держав (реєстр. №11443).

Робота в окрузі. У 2024 році проведено 64 особистих прийомів громадян, 10 зустрічей з колективами виборців. За їх результатами підготовлено і направлено до різних державних і комунальних органів 97 депутатських звернень і 2 депутатські запити. Більшість питань було вирішено, інші – на стадії вирішення.
В полі моєї особливої уваги перебуває вирішення питань соціального захисту та державної підтримки військовослужбовців і членів їх сімей, надання допомоги родинам військовополонених, а також родинам військовослужбовців, зниклих без вісти. Намагаюсь знайти найбільш дієві шляхи для їх розв’язання.

Під час регулярних нарад з місцевими депутатами – представниками партійної фракції у Тернівській і Покровській райрадах та місцевим партійним активом, а також участі у різних форумах і круглих столах у Кривому Розі акцентував увагу на результативному вирішенні питань підтримки ветеранів та їхніх родин, молоді та дітей, наданні допомоги в технічному оснащенні медичних та освітніх закладів, облаштуванні укриттів, розв’язанні комунальних проблем містян.
Водночас відзначу, що в Україні триває воєнний стан, а тому, на жаль, багато запланованих на 31 окрузі заходів поставлені на паузу.

У якості підсумка. В центрі моєї уваги як народного депутата України в подальшому залишаються питання: удосконалення кримінального та адміністративного законодавства; підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів, особливо в період війни; посилення відповідальності за вчинені кримінальні правопорушення, за колабораціонізм, за зловживання гуманітарною допомогою; боротьба з незаконним виробництвом, зберіганням та збутом наркотиків; впровадження заходів з програми «Безпечне місто».
Працюємо далі єдиною командою з моїми колегами – народними депутатами України Юрієм Корявченковим і Оленою Криворучкіною, а також депутатами місцевих рад від партії «Слуга Народу».