
Близько 100 млн за півроку: як Нова пошта допомагає Україні перемогти
Керівник гуманітарного напряму Нової пошти Андрій Григоров розповів про карколомну трансформацію українського бізнесу під час війни, вимушену класифікацію допомоги, а також про те, чому не варто покладатись на «супутник від Притули».
Лютий ввів у наш повсякденний обіг немало нових слів. Шпальти місцевих та міжнародних медіа рясніють новинами про підтримку України та допомогу нашим співгромадянам.
Для іноземних та вітчизняних політиків захист демократії – один із їхніх ключових обов’язків. Те ж можна сказати і про правозахисні фонди. А як щодо українського бізнесу?
Він перевершує всі сподівання: не лише сплачує податки, а трансформується задля ефективнішої допомоги країні. Яскравий приклад – компанія Нова пошта, яка створила та розвиває окремий гуманітарний напрям.
Детальніше про «гумку», яка стирає перепони на шляху до перемоги, розповідає керівник гуманітарного напряму Нової пошти Андрій Григоров.

Керівник гуманітарного напряму Нової пошти Андрій Григоров
Із 2014 – і до перемоги
Небезпека нас згуртовує, робить сильнішими. І швидшими. Таке вже траплялося з Новою поштою у 2014-му, коли росія анексувала Крим і вторглася на Донбас. Ми не тільки продовжили удосконалювати свої сервіси, а ще й запустили новий напрям. Ним стала організація гуманітарних штабів та допомога мешканцям східних регіонів.
У 2016 році над країною нависла ще одна загроза – коронавірус. Тоді компанія спрямувала свою допомогу ще й на збір та доставку медикаментів та обладнання для боротьби з COVID-19.
Якщо порівнювати 2014-й із 2022-м, для нас ситуація докорінно не змінилася. Агресор той же, проблеми створює ті ж. Просто суттєво розширилася кількість людей, які потребують допомоги. Тому ми трансформувалися. А ще почали доставляти швидше, ніж до війни.
Після повномасштабного російського вторгнення Україні дійсно допомагає величезна кількість європейських країн, організацій та фондів. Ми взяли на себе формування окремих логістичних ланцюжків, щоб допомогти доставляти гуманітарні вантажі в різні куточки країни. Працівники Нової пошти створюють окремі продукти, які пришвидшують доставку товарів, спрощують їхнє приймання, розвантаження та фасування.
Із 2014 – і до перемоги. Ми не плануємо згортати програми підтримки волонтерів, поки не побачимо найжаданіший результат – перемогу. А потім Україна почне відбудовувати зруйноване – і знову ми як логісти охоче її підтримаємо.
Нова пошта відновлює роботу на деокупованих територіях
Трохи цифр
1/4 всіх наших відділень або розташовуються на тимчасово окупованій території, або були щойно деокуповані. Компанія була змушена зачиняти відділення, які перебувають на тимчасово окупованих територіях. Значна кількість відділень та складів, які розташовуються недалеко від бойових дій, працюють на свій страх і ризик. Окрім відділень, були захоплені і наші склади, термінали.
Керівництво дуже швидко відреагувало на ці зміни. Попри все, наші працівники зберегли логістичні ланцюжки та інфраструктуру, щоб не лише підтримувати діяльність, але й нарощувати свою роботу. Завдяки діям ЗСУ, частина населених пунктів звільняється, а ми швидко відновлюємо там свою роботу. Проте це потребує грошей та сумлінної праці, яка ніколи не припиняється.
Понад 450 волонтерських організацій користуються логістичною підтримкою Нової пошти. У 2014 році їх було 82, потім це число постійно змінювалося. Говорити про кількість волонтерських організацій, з якими співпрацює Нова пошта зараз, досить складно.
Ми класифікуємо допомогу. Не тому, що одна організація подобається нам більше за іншу, чи певна благодійність здається «почеснішою». Класифікація – це вимушений крок, який допомагає максимально ефективно та швидко реагувати на запити волонтерів. Наприклад, для доставки харчів до зоопритулків від нас потрібні одні ресурси, а для евакуації дітей із прифронтових дитячих будинків – дещо інші. Для когось наше відділення – це місце, де він отримає посилки, а для інших – це хаб, де волонтери хочуть отримати консультацію та допомогу.
Скільки платформ потрібно волонтерам? Одна. І Нова пошта вже працює над створенням повноцінного гуманітарного майданчика, який об'єднає волонтерів. Перший крок до здійснення цієї мети – сайт, який зараз допомагає волонтерам зустрітися та об’єднати свої зусилля. Коли вони приходять до нас після внутрішніх консультацій із іншими волонтерами, то краще розуміють, на які процеси та процедури чекати. Це економить час і допомагає якнайшвидше розширити спектр допомоги.
За півроку Нова пошта витратила на підтримку держави близько 100 мільйонів гривень. Наразі ми виступаємо одним із партнерів українського фонду «Help Ukraine», який відшукує міжнародних партнерів, що надають гуманітарну допомогу.
Понад 15 000 палет (це як 26 літаків “Мрія”) – саме стільки гуманітарного вантажу наша компанія вивезла з Польщі до України відколи створили фонд. Наразі наші фури постійно курсують – і не лише територією України, значна кількість машин закордоном.
Реабілітаційне обладнання, що передала Нова пошта для одного з медичних закладів
Доставка майбутнього
У майбутньому Нова пошта асоціюватиметься, перш за все, з волонтерською допомогою. Це моя мрія. І вона реальна. Адже ми регулярно збираємо інформацію про волонтерські організації, детально розповідаємо про особливості роботи кожної з них. Намагаємось долучати до співпраці все нові і нові фонди та об’єднання.
Допомога – це не про гроші, а про людяність. Зрештою, ми не лише заробляємо, але й витрачаємо величезну кількість власних коштів. А найголовніше – рятуємо сотні та тисячі життів. Наприклад, разом із одним великим фондом наша компанія допомогла 120 родинам, які мешкають у прифронтовому селищі на Харківщині. Ми доставили у небезпечне місце 250 наборів продуктів, і це їх врятувало.
Війна підштовхує нас створювати нові напрями діяльності. Однією з проблем ЗСУ є нестача систем, які дозволяють користуватися супутниковим зв'язком. Так, навіть після того, як Притула орендував супутник.
Ми закуповуємо схоже обладнання, поширюємо його на території України. Віримо, що саме це прискорить перемогу.
Нова пошта доставляє майбутнє. Особливо чітко це усвідомлюю, коли бачу результати нашої співпраці з медиками. Із деякими шпиталями ми переуваємо на постійному зв'язку, доставляємо їм все необхідне. Якусь частину медикаментів та обладнання отримуємо від закордонних партнерів як допомогу, іншу частину компанія купує власним коштом. Ми взяли на себе велику відповідальність, і зробимо все, аби виправдати довіру клієнтів.