"Рух патріот" Кривий Ріг: підприємець Сергій Голуб створив сервіс перевезень для волонтерів та ветеранів, - ФОТО
З метою сприяння волонтерам та допомоги захисникам України а також родичам загиблих воїнів підприємець з Кривого Рогу Сергій Голуб створив застосунок "Рух Патріот (Кривий Ріг)". Зараз криворіжець шукає волонтерів (з будь-якого міста України), яких би зацікавило обслуговування цього напрямку діяльності.
Про це пише сайт 0564.ua.
У розмові з нашим кореспондентом Сергій Голуб розповів про те, що спонукало його до створення "волонтерської служби таксі".
За словами Сергія, раніше він мав власний бізнес, пов'язаний з вантажними перевезеннями. Зареєстрований як ФОП 3 -ї групи, підприємець мав змогу співпрацювати з юридичними особами і здійснювати перевезення вантажів. Як і годиться, чоловік щомісяця сплачував ЄСВ та Єдиний податок у розмірі 5%.
- Якщо чесно, то співпраця з юрсобами допомагала вести бізнес, адже будь-яка фура, котра виїжджає з міста, через 2 - 3 км зупиняється транспортною інспекцією, представники якої перевіряють документи. Якщо ви не ФОП або водій не працевлаштований офіційно, то далі, ніж за 2 - 3 км від міста, ви не поїдете", - пояснює Сергій.
- Згодом бізнес почав "кульгати". Почались проблеми з кадрами: навчившись, молоді хлопці подавались за кордон, згодом все більше людей виїжджало за межі України. Тож мені довелося згорнути цей бізнес, але ФОП залишився. І якось мені спало на думку таксувати", - продовжує свою розповідь наш земляк.
Звертаючись до різних учасників ринку, Сергій цікавився правовими аспектами діяльності "служб таксі", в тому числі дотриманням вимог чинного законодавства (сплати податку та ін.) під час своєї співпраці як ФОПа з такими службами.
- Мені кажуть, мовляв, так катайся. Одна, друга, третя, четверта, п'ята служба пропонує "кататися"... " Оце так!", - подумав я. Почав досліджувати питання діяльності так званих "служб таксі" і з'ясував, що усі вони не мають такого виду діяльності, як пасажирські перевезення, а зареєстровані, як надавачі інформаційних послуг. Якщо бути точнішим, то в їхніх документах, котрі можна знайти у відкритих джерелах, можна побачити квед "63.11 - Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність". І такі відомі усім "служби таксі", насправді просто продають інформацію фізичним особам. Наприклад, я сідаю за кермо власної автівки і таксую. Така "служба таксі" продає мені інформацію про те, кого, звідки, коли треба забрати і куди відвезти. І за це, загалом, фізична особа (не ФОП, не юридична особа, а просто людина) сплачує "продавцю інформації" близько 20% свого прибутку, - пояснює підприємець.
На його думку, державі і людям, які хочуть таксувати, вигідніше мати справу без посередників. Цю думку Сергій намагався донести до посадовців, у тому числі через соцмережі:
- Я почав звертатися до міністра цифрової трансформації Федорова прямо на його сторінці у Фейсбуці, сподіваючись, що він зверне увагу на мою пропозицію. Я розписав ситуацію: так, мовляв, і так, ПДФО в Україні 18%, нехай 1,5% ще - воєнний збір, - буде 19,5%. Служба таксі бере з людини, котра хоче заробити копійчину, 20%. У випадку безготівкових розрахунків йтиметься про 22,5%. Отож працювати з державою і наповнювати бюджет людям буде вигідніше. Запропонував міністру, що найшвидше правове рішення можливо реалізувати на платформі блокчейн з інструментом смарт-контракт, де повинно бути під час війни лише 4 "гравці": 1 пасажир, 2 - водій ФОП 5% (або 19,5% фізособа), 3 - держава (отримувач податку), 4 - страхова компанія. Та реакції не дочекався.
Поміркувавши, Сергій вирішив, що теж може надавати інформацію, та й додав до сфери діяльності свого ФОПу той самий квед, котрий і йому дозволятиме надавати подібні "інформаційні послуги". Водночас надумав організувати роботу за принципом райдшерингу (карпулінгу, за прикладом BlaBlaCar) - спільне використання приватного автомобіля за допомогою сервісів з пошуку попутників. У такому випадку витрати на пальне розподіляються пропорційно та обирається оптимальний для всіх учасників поїздки маршрут без значних відхилень від основного маршруту водія (власника автомобіля). У цьому основна відмінність райдшерингу від таксі, при використанні якого витрати оплачує пасажир, а напрямок поїздки не обмежується водієм, а також автостопу, де за фактом платить лише водій, який слідує чітко за своїм маршрутом.
- Спало на думку, що такий сервіс може бути корисним, насамперед, для волонтерів, які витрачають багато ресурсів на поїздки. Чому б не підсадити пасажира по запланованому маршруту і таким чином, хоча б частково, не компенсувати фінанси, витрачені на пальне та на обслуговування транспортного засобу?
Як вважає криворіжець, використовуючи такий сервіс, більше користі країні можуть принести і звичайні таксисти, які воліють покращити свій матеріальний стан. Серед них можуть бути і ветерани, котрі за станом здоров'я не придатні до військової служби, або ж члени родин загиблих воїнів. Також надання послуг з перевезень людей чи різноманітних "доставок", скажімо, в радіусі до 5 км, може зацікавити вимушених переселенців. Створений застосунок стане у нагоді у таких випадках.
- Я розумію людей, котрі зараз просто таксують: дружини можуть поїхати за кордон, заробити копійчину, а чоловіки, якщо на себе зароблять, то це дуже добре, бо ж пальне дороге, обслуговування піднялося в ціні. Я розумію, що в наявних умовах це майже неприбуткова робота. Тож подумав, як створити таку "інформаційну службу таксі", 10% з якої йшло би на підтримку ЗСУ, а решта - тим, хто за кермом, каже наш співрозмовник.
Врешті він створив сайт «Рух Патріот» (Кривий Ріг) , сконтактував з "Госпітальєрами" Яни Зінкевич. Вирішив, що 10% на підтримку ЗСУ - це, власне, і буде переказ 10% на медичний батальйон "Госпітальєри" - волонтерській організації, яка має гарну репутацію.
- Люди, котрі отримуватимуть інформацію про потребу у пасажирських перевезеннях через сервіс "Рух Патріот" (Кривий Ріг) не робитимуть жодного внеску для мене, вони вноситимуть 10% на рахунок "Госпітальєрів", - ще раз наголошує Сергій Голуб.
Чоловік пояснив, що, скористатись застосунком "Рух Патріот" (КривийРіг) зможуть не лише у Кривому Розі, але й у інших містах України. Встановити застосунок можна через Google Play Маркет.APPstore.
- Це зроблено для ветеранських та волонтерських організацій, а також переселенців. Готовий надати безкоштовно юридичну підримку, фінансову, консультаційну. Тож шукаю людей, котрі надалі візьмуться працювати з цим сервісом, допомагаючи таким чином тим, хто наближає нашу спільну Перемогу. Але кінцева ціль проєкту - це легалізація та вивід цієї сфери з тіні. Сплачуючи податки, ми розбудуємо нашу країну.
Сергій наголошує, що готовий до пропозицій та обговорення цієї теми з волонтерами, ветеранами, ВПО, або ж іншими людьми, котрі готові втілювати проєкт. Контактний телефон: 0980606100.
Здійснено за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів.